Hannus Aave

Üks “Spordipsühholoogia õpiku” autoreid

Haridustee

2002-2017 PhD neuroteadustes Groningeni Ülikoolis Hollandis

alates 2014 doktorantuur liikumis- ja sporditeadused Tartu Ülikool

1999-2001 MSc psühholoogia Tartu Ülikool

1993-1999 BSc psühholoogia Tartu Ülikool

Teenistuskäik

alates 2016 Tartu Ülikool spordipsühholoogia lektor

alates 2013 PeaTreener OÜ psühholoog

2007-2016 Tartu Ülikool spordipsühhologia teadur

2001-2013 FIE Aave Hannus psühholoog

2001-2007 Tartu Ülikool spordipsühhologia assistent

2000-2001 Kaitseväe Ühendatud Õppeasutused teaduslik töötaja

1999-2001 Jämejala Psühhiaatriahaigla psühholoog

Teadusorganisatsiooniline ja administratiivne tegevus:

alates 2016 Euroopa Spordipsühholoogia Föderatsioon, individuaalne liige

alates 2016 Rahvusvaheline Kehalise Kirjaoskuse Assotsiatsioon, liige

alates 2014 Eesti Kognitiivse ja Käitumisteraapia Assotsiatsioon, liige, alates 2019 juhatuse liige

alates 2001 Eesti Psühholoogide Liit, liige

alates 2000 Eesti Spordipsühholoogia Selts, liige (organisatsiooni tegevus peatatud)

Erialane ühiskondlik tegevus:

Alates 2017 spordipsühholoogi kutse väljatöötamise eestvedaja Eestis, alates 2019 Eesti Psühholoogide Liidu spordipsühholoogi kutsekomisjoni liige.

Aastatel 2014-2019 Eesti Vibuliidu vibuspordi treenerite kutsekomisjoni liige, 2017-2019 kutsekomisjoni esimees.

Erialased publikatsioonid

2019 - Hannus, A,, Bekkering, H., Cornelissen, F. W. (2019). Preview of partial stimulus information in search prioritizes features and conjunctions, not locations. Attention Perception & Psychophysics, 1−13.10.3758/s13414-019-01841-1

2018 Hannus, A., Lees, M., Mägi, K., Riimets, A., Kalma, M., Riso, E.-M., Kull, M. (2018). Perspectives of children and adolescents on the perceived determinants of physical activity during recess. Psychology, Health & Medicine, 23, 1016-1024.

2017 Mooses, K., Pihu, M., Riso, E.-M., Hannus, A., Kaasik, P., & Kull, M. (2017). Physical education increases daily moderate to vigorous physical activity and reduces sedentary time. Journal of School Health, 87, 600−605.

2016 Mooses, K., Mäestu, J., Riso, E.-M., Hannus, A., Mooses, M., Kaasik, P, & Kull, M. (2016). Different methods yielded two-fold difference in compliance with physical activity guidelines on school days. PLoS ONE, 11, e0152323. Riso, E.-M., Kull, M., Mooses, K., Hannus, A., Jürimäe, J. (2016). Objectively measured physical activity levels and sedentary time in 7-9-year-old Estonian schoolchildren: independent associations with body composition parameters. BMC Public Health, 16: 343

2014 Liiv, H., Jürimäe, T., Mäestu, J., Purge, P., Hannus, A., Jürimäe, J. (2014). Physiological characteristics of elite dancers of different dance styles. European Journal of Sport Sciences, 14, S429−S436.. Riso, E.-M, Kull, M., Hannus, A. (2014). Objectively measured school-based physical activity interventions for 6–12-year-old children in 2009–2014: a systematic review. Acta Kinesiologiae Universitatis Tartuensis, 20, 9−24.

2012 Hannus, A. (2012). Preliminary evidence for relations between motivation and beliefs related to exercise dependence. Acta Kinesiologiae Universitatis Tartuensis, 18, 68−83.

2011 Hannus, A., Laev, M. (2011). Motives and motivating leaders in aerobics classes: Exercise motivation and instructors’ leadership characteristics. Acta Kinesiologiae Universitatis Tartuensis, 17, 53−65.

2010 Raudsepp, L., Viira, R., & Hannus, A. (2010). Prediction of physical activity intention and behavior in a longitudinal sample of adolescent girls. Perceptual and Motor Skills, 110, 3−18.

2006 Hannus, A., Van den Berg, R.,Bekkering, H. Roerdink, J.B., Cornelissen, F.W. (2006). Visual search near threshold: Some features are more equal than others. Journal of Vision, 6, 523−540. 2005 Hannus, A., Cornelissen, FW., Lindemann, O., Bekkering, H. (2005). Selection-for-action in visual search. Acta Psychologica, 118, 171−191.

2004 Raudsepp, L., Kais, K., Hannus, A. (2004). Stability of physical self-perceptions during early adolescence. Pediatric Exercise Science, 16, 138−146. Hannus, A., Neggers, S.F. W., Cornelissen, F.W., Bekkering, H. (2004). Selective attention for action: New evidence from visual search studies. In: Humphreys, G.W., Riddoch, M.J. (Ed.). Attention in Action: Advances from Cognitive Neuroscience (131−149). Oxford: Psychology Press.

2002 Raudsepp, L., Liblik, R., Hannus, A. (2002). Children's and adolescents' physical self-perceptions as related to moderate to vigorous physical activity and physical fitness. Pediatric Exercise Science, 14, 97−106.

1999 Podar, I., Hannus, A., Allik, J. (1999). Personality and affectivity characteristics associated with eating disorders: A comparison of eating disordered, weight-preoccupied, and normal samples. Journal of Personality Assessment, 73, 133−147

Koolitused